ZAŠTO RADITI ISTRAŽIVANJE CIJENA U PRIPREMNOJ FAZI?

AEO Service Forum Drives Future of Data Innovation
Post Reply
mostakimvip04
Posts: 10
Joined: Wed Dec 18, 2024 6:29 am

ZAŠTO RADITI ISTRAŽIVANJE CIJENA U PRIPREMNOJ FAZI?

Post by mostakimvip04 »

Istraživanje cijena koje se provodi na tržištu bitan je korak u pripremnoj fazi postupka administrativne javne nabave. Ali znate li koji je cilj ovog istraživanja?

Ideja je provesti dosljedno istraživanje kako bi se pronašla tržišna referentna cijena za to rješenje koje će ugovoriti Uprava, cijena koja će se usvojiti kao referentna kako bi se izbjeglo precijenjenje ili precijenjenje ugovora, kako je predviđeno u odjeljku III. 11 Saveznog zakona 14,133/2021.

Treba napomenuti da je tržišna cijena pojedinog objekta izrazito varijabilna, odnosno nije statična, već ovisi o odnosu ponude i potražnje koji se u svakom trenutku može mijenjati. Stoga zadatak pronalaska upravo te tržišne referentne cijene nije jednostavan.

Za ilustraciju, ovdje donosimo veliku varijaciju u cijeni alkoholnog gela tijekom javnozdravstvene krize koju doživljavamo zbog pandemije koronavirusa. Za proizvodom koji se lako pronašao u trgovinama naglo je i nepredvidivo porasla potražnja, što je uzrokovalo nestašicu, a samim time i izniman porast prodajne cijene. To se dogodilo zbog potrebe da se tržište prilagodi tom novom odnosu potražnje i ponude.

U teoriji možemo reći da je prosječna tržišna cijena određenog objekta točka susreta krivulja ponude i potražnje. No, u praksi je to jedan od najsloženijih zadataka u fazi planiranja javne nabave.

Tijekom postupaka istraživanja cijena, upravitelj mora biti svjestan uvjeta koji mogu izravno utjecati na cijenu namjeravanog objekta, kao što su, na primjer, specifikacija objekta i njegovi minimalni zahtjevi kvalitete, količina, oblik isporuke, lokacijska izvedba i plaćanje uvjetima.

Ali zašto je potrebno znati ovu cijenu prije licitacije?

Ovo pitanje ima nekoliko odgovora, od kojih izdvajamo dva:

1 – Provjera raspoloživosti proračuna

Umjetnost. 150 Saveznog zakona 14,133/2021 utvrđuje:

Članak 150. Nijedno ugovaranje neće biti sklopljeno bez odgovarajuće karakterizacije njegovog predmeta i bez navođenja proračunskih sredstava za plaćanje ugovornih obroka koji dospijevaju u godini u kojoj se ugovaranje provodi, pod Kupite listu brojeva telefona kaznenom kaznom ništetnosti akta i odgovornosti. onoga tko ima dat uzrok.

Image

Stoga postoji zakonska obveza provjere raspoloživosti proračuna za pokrivanje troškova koji će nastati budućim javnim nabavama. Ova dostupnost mora biti dovoljna da Uprava pokrije troškove vezane uz predmet koji se ugovara unutar financijske godine. Stoga je potrebno znati procijenjenu globalnu cijenu i na temelju nje napraviti obračun proračuna i pripadajuće rezerve.

Ako Uprava nema takvu dostupnost, postat će neizvedivo održati natječaj pod tim uvjetima, te se moraju izvršiti potrebne prilagodbe kako bi se namjeravani ugovor prilagodio proračunskim sredstvima javnog tijela ili subjekta.

2 – Referentna cijena za ocjenjivanje natjecanja

Točka III čl. 59 Saveznog zakona 14,133/2021 propisuje sljedeće:

čl. 59. Prijedlozi koji:

...
III - iznose neostvarive cijene ili ostaju iznad procijenjenog proračuna za ugovaranje;

Tijekom postupka nadmetanja moraju se diskvalificirati prijedlozi s neostvarivim cijenama ili cijenama koje ostaju iznad onih koje je procijenila Uprava. Za ispunjavanje ovog zakonskog zahtjeva potrebno je znati tržišnu cijenu namjeravanog objekta.

Stoga je procjena cijene u pripremnoj fazi ugovaranja bitna, upravo zato da posluži kao parametar za prosudbu ponude, kako bi bila prihvaćena kao referenca prilikom analize prihvatljivosti ponuda.

Nakon natjecateljske faze natječaja, na ugovornom agentu ili voditelju aukcije bit će da analizira komercijalni prijedlog koji je predstavila najbolje rangirana tvrtka ponuditelj.

U ovom trenutku mora se analizirati kvalitativna usklađenost na temelju minimalnih zahtjeva za kvalitetom navedenih u Projektnom zadatku ili Osnovnom projektu.

Potom će se, radi analize cijene koju je prezentiralo društvo, usporediti s cijenom koju je procijenila Uprava, a koja stoga mora odražavati referentnu tržišnu cijenu.

Ako je cijena ponuditelja kompatibilna s proračunom, niti viša niti preniska, Uprava je mora prihvatiti. U suprotnom, to će biti razlog za pregovore za smanjenje ili due diligence kako bi se dokazala njegova izvedivost.

Stoga je vidljiva važnost procijenjenog proračuna koju je pripremila Uprava i, posljedično, istraživanja cijena provedenog u pripremnoj fazi za uspjeh ugovora i dobru primjenu javnih sredstava.
Post Reply