Page 1 of 1

Падаўжэнне тэрміну дзеяння пратаколаў рэгістрацыі цэн і магчымасць (або не) аднаўлення колькасці

Posted: Wed Dec 18, 2024 10:22 am
by mostakimvip04
Сістэма рэгістрацыі цэн (SRP) - гэта працэдура, прынятая на працягу многіх гадоў дзяржаўнымі органамі і арганізацыямі, заснаваная на арт. 15, пункт II Федэральнага закона 8666/93, які прадугледжвае, што «пакупкі, калі гэта магчыма, павінны апрацоўвацца праз сістэму рэгістрацыі цэн».

Паколькі ў гэтым заканадаўстве вельмі мала разглядаецца гэтая тэма і патрабуецца рэгуляванне кожным суб'ектам федэрацыі, у нас ёсць некалькі ўказаў, якія змяшчаюць правілы ўвядзення ў дзеянне ПСР. Большасць дзеючых нарматыўных актаў маюць правілы, падобныя на тыя, якія прадстаўлены Федэральным указам 7,892/2013.

Федэральны закон 14,133/21, вядомы як новы закон аб таргах і адміністрацыйных дагаворах, глыбей разглядае гэтую тэму і дае наступнае вызначэнне SRP:

XLV - Сістэма рэгістрацыі цэн : набор працэдур для выканання прамога найму або таргоў у мадальнасцях гандлю або канкурэнцыі, афіцыйныя цэны, звязаныя з прадастаўленнем паслуг, работ і набыцця і арэнды тавараў для будучага найму;

Акрамя таго, новае заканадаўства ўводзіць сістэму рэгістрацыі цэн у якасці адной з дапаможных працэдур у працэсе дзяржаўных закупак, як гэта прадугледжана арт. 78, і дзяржаўная адміністрацыя павінна выкарыстоўваць яго ў адпаведных выпадках.

У новым заканадаўстве былі ўведзены некалькі правілаў, якія ўжо прысутнічаюць у Федэральным дэкрэце 7,892/2013, у дадатак да важных новаўвядзенняў, такіх як, напрыклад, магчымасць фіксацыі коштаў на інжынерныя работы і паслугі, прыняцце SRP праз вызваленне або непрымяненне і падаўжэнне тэрміну рэгістрацыі коштаў хвілін.

У гэтым артыкуле мы спынімся на гэтай апошняй тэме, каб абмеркаваць тэрмін дзеяння пратакола рэгістрацыі кошту і магчымасць падаўжэння яго тэрміну. Ці можна аднавіць першапачаткова зарэгістраваныя аб'ёмы, падоўжыўшы тэрмін для пратаколаў?

Адносна тэрміну дзеяння пратакола рэгістрацыі коштаў цытуем арт. 84 Федэральнага закона 14,133/21:

Арт.84. Тэрмін дзеяння пратакола рэгістрацыі кошту складае 1 (адзін) год і можа быць прадоўжаны на такі ж тэрмін пры ўмове пацверджання выгаднай цаны.

Адзін абзац. Кантракт, які вынікае з пратакола рэгістрацыі цэн, будзе сапраўдны ў адпаведнасці з палажэннямі, якія змяшчаюцца ў ім.

У адрозненне ад старога агульнага закону аб таргах, у новым законе першапачатковы тэрмін дзеяння хвіліны рэгістрацыі цаны заўсёды будзе складаць 01 (адзін) год з магчымасцю падаўжэння яшчэ на адзін год, калі будзе даказана, што цана па-ранейшаму выгадная для Адміністрацыі. .

Такім чынам, у гэтым новым прававым сцэнары ў нас цяпер ёсць важная навінка, паколькі хвіліны рэгістрацыі цэн могуць быць сапраўдныя на працягу 02 (двух) гадоў, якія будуць выкарыстоўвацца Адміністрацыяй з улікам яе патрэбаў у пастаўках. Аднак узнікаюць спрэчкі наконт колькасці, зафіксаванага ў пратаколе, і магчымасці або не падаўжэння іх у новы пашыраны перыяд.

Для ілюстрацыі давайце ўявім сабе пратакол рэгістрацыі коштаў, аформлены на працягу аднаго года, агульнай колькасцю 10 000 пачак паперы фармату А4. Па заканчэнні тэрміну дзеяння пратакола, які сведчыць аб выгаднасці зарэгістраванай цаны, гэты тэрмін можа быць прадоўжаны на такі ж тэрмін, як гэта прадугледжана новым заканадаўствам.

Тым не менш, ці будзе гэта падаўжэнне часу толькі для таго, каб заключыць кантракт на любыя колькасныя рэшткі, якія засталіся ў хвілінах, ці мы можам аднавіць першапачатковую колькасць у 10 000 пачак паперы для заключэння кантракта ў новым перыядзе?

Паколькі ў новым законе гэтая тэма замоўчваецца, пачынаюць з'яўляцца розныя меркаванні аб магчымасці колькаснага абнаўлення ў пашыраных пратаколах, у тым ліку ў нарматыўных актах Спіс адрасоў электроннай пошты для бізнесу і спажыўцоў розных суб'ектаў федэрацыі.

Image

Федэральны ўказ 11462/2023, які прадугледжвае сістэму рэгістрацыі цэн на федэральным узроўні, у арт. 22 гаворыцца аб магчымасці падаўжэння тэрміну дзеяння пратакола. Ужо ў мастацтве. 23 забараняецца любое павелічэнне аб'ёмаў, устаноўленых у пратаколе рэгістрацыі цэн. Як бачна, згаданая пастанова напрамую не датычылася пытання абнаўлення колькасці.

Нягледзячы на ​​розныя інтэрпрэтацыі згаданага нарматыўнага тэксту, забарона колькаснага павелічэння пратаколаў не з'яўляецца новым. Ён ужо прысутнічаў у Федэральным дэкрэце 7,892/2013, і яго мэта складаецца ў тым, каб пазбегнуць падвойных дапаўненняў, якія характарызуюцца, калі адміністрацыя фармалізавала колькаснае павелічэнне пратаколаў і пасля заключэння дагавора зрабіла новае колькаснае павелічэнне ў кантракце.

Такім чынам, абнаўленне колькасці ў пратаколе нельга блытаць з колькасным павелічэннем, бо, па сутнасці, гэта захаванне першапачаткова зарэгістраванай колькасці на працягу аднаго года ў выніку падаўжэння тэрміну дзеяння пратакола рэгістрацыі цэны. .

Пытанне было дакладна разгледжана ў Дзяржаўным дэкрэце 48,843/2023, які рэгулюе SRP у штаце Рыа-дэ-Жанэйра:

Артыкул 20. Тэрмін дзеяння АРП павінен складаць 1 (адзін) год, лічачы з 1-га (першага) працоўнага дня, наступнага за датай публікацыі ў ПНКП, і можа быць прадоўжаны на такі ж тэрмін. гэта становішча, выражанае ў саміх хвілінах, а ўмовы і цэны застаюцца выгаднымі.

1. Забараняецца дапаўненне памераў, устаноўленых у АРП, у тым ліку дапаўненне, прадугледжанае арт. 125 Закона № 14 133 ад 2021 г.
2º Пры падаўжэнні тэрміну дзеяння пратакола будзе выконвацца наступнае:
I - будзе падтрымлівацца толькі астатні баланс;

II - тэрмін падаўжэння павінен быць дакладна паказаны; III - неабходна пацвердзіць, ці застаюцца зарэгістраваныя цэны абноўленымі, шляхам агляду цэн, праведзенага ў адпаведнасці з Указам № 48 816 ад 2023 г.; і

IV - будзе аформлена праз дадатак.

Такім чынам, мы заўважылі, што рэгуляванне штата Рыа-дэ-Жанэйра было вельмі ясным і аб'ектыўным, выказваючы, што пры падаўжэнні хвілін захоўваецца толькі астатні баланс.

Згодна з гэтай логікай, у нашы хвіліны з 10 000 пачкамі паперы фармату А4, калі 7 000 пачак былі закантрактаваны на працягу года, у нас будзе рэшта ў 3 000 пачак, якія трэба закантрактаваць. Такім чынам, калі цана будзе выгаднай, тэрмін дзеяння хвілін можа быць прадоўжаны яшчэ на адзін год, каб можна было заключыць гэты астатні баланс. Нічога, акрамя гэтай колькасці.

З іншага боку, мы прыводзім сюды Заяву 42 Федэральнага савета юстыцыі, якая разглядала гэтае пытанне ў жніўні 2023 года:

Заява CJF 42. У выпадку падаўжэння тэрміну дзеяння пратакола рэгістрацыі кошту выконваюцца ўмовы, выкладзеныя ў арт. 84 Закона № 14,133/2021, зарэгістраваныя колькасці могуць быць адноўлены, і тэма павінна быць разгледжана на этапе планавання кантрактаў і прадугледжана ў паведамленні аб выкліку.

Расшыфраваная заява прадстаўляе розную пазіцыю, выступаючы за магчымасць падаўжэння колькасці пашыраных пратаколаў, калі гэта разглядаецца на падрыхтоўчым этапе працэсу і было прадугледжана ў акце аб скліканні.

На практыцы, у адпаведнасці з новым законам аб таргах, аб'ём таргоў павінен быць вызначаны адміністрацыяй на падрыхтоўчым этапе, дакладней, у папярэднім тэхнічным даследаванні. У гэтым артэфакты планавання павінна быць прадстаўлена адпаведная памяць разлікаў у залежнасці ад гадавога спажывання і верагоднага выкарыстання, як гэта прадугледжана ў раздзеле III арт. 40 Федэральнага закона 14,133/21.

Такім чынам, адміністрацыя павінна прысвяціць сябе добраму планаванню найму і вызначыць колькасць, сумяшчальную з яе рэальнымі патрэбамі. Такім чынам, чакаецца, што колькасць заяўкі і, такім чынам, зафіксавана ў пратаколе, будзе дастаткова для спажывання на працягу аднаго года.

Калі абнаўленне колькасцяў не дазволена, калі агульная зарэгістраваная колькасць заключана на працягу аднаго года, падаўжэнне тэрміну дзеяння пратакола губляе падставу для існавання, паколькі зарэгістраваная колькасць будзе вычарпана.

Акрамя таго, немагчымасць абнаўлення колькасці можа азначаць залішнюю колькасную ацэнку Адміністрацыяй, у сэнсе ўжо прадугледжанага колькасці для спажывання на два гады, улічваючы падаўжэнне тэрміну дзеяння пратаколаў рэгістрацыі цэн.

Улічваючы, што мы сутыкаемся з новым законам аб таргах і кантрактах, які робіць акцэнт на кіраванні, планаванні і інавацыях у дзяржаўных закупках, уяўляецца больш мэтазгодным назіраць за сітуацыяй з пункту гледжання эфектыўнасці.

У гэтым сэнсе, калі кампанія, якая карыстаецца пратаколамі, выконвае свае абавязацельствы і зарэгістраваная цана застаецца выгаднай, падаўжэнне тэрміну дзеяння пратаколаў з падаўжэннем колькасці на наступны год можа прынесці значную карысць Адміністрацыі. Сярод іх адзначым:

Працэдурная эканомія, улічваючы непатрэбную неабходнасць кожны год адкрываць новы адміністрацыйны працэс найму;
Патэнцыйнае зніжэнне зарэгістраваных адзінкавых цэн з улікам эфекту маштабу;
Зніжэнне рызыкі паўторнага ўдзелу ў таргах і наймання кампаніі, якая не выконвае свае абавязацельствы, прыносячы страты адміністрацыі.

Улічваючы новы юрыдычны сцэнар тэндэраў і кантрактаў, а таксама заўвагі, прыведзеныя ў гэтым артыкуле, у дачыненні да падаўжэння тэрміну дзеяння пратаколаў рэгістрацыі цэн, мы прыходзім да высновы, што аднаўленне колькасці, якое прадугледжана на падрыхтоўчым этапе і пазначана ў апавяшчэнне аб выкліку, можа быць вельмі карысным і даць адміністрацыі шэраг пераваг.