Канкрэтныя меркаванні аб працэдурным рытуале таргоў, які рэгулюецца Законам 14,133/21

AEO Service Forum Drives Future of Data Innovation
Post Reply
mostakimvip04
Posts: 10
Joined: Wed Dec 18, 2024 6:29 am

Канкрэтныя меркаванні аб працэдурным рытуале таргоў, які рэгулюецца Законам 14,133/21

Post by mostakimvip04 »

Як вядома, з 2024 года закон № 14 133/21 стаў асноўным нарматыўным актам у пытаннях таргоў і кантрактаў. Такім чынам, разуменне і вывучэнне гэтага стандарту неабходна тэрмінова, як Адміністрацыі, так і кампаніям-удзельнікам. Гэты кароткі артыкул мае на мэце разгледзець некаторыя моманты, звязаныя з працэдурным рытуалам таргоў, якія рэгулююцца новым законам аб таргах.
Першапачаткова на гэтую тэму варта агучыць прагнозы новага закона. Вышэйзгаданы закон у артыкуле 17 падкрэслівае, што працэс таргоў будзе праходзіць паслядоўна з наступных этапаў: а) падрыхтоўчы; б) публікацыя паведамлення аб таргах; c) прадстаўленне прапаноў і заявак, калі гэта дастасавальна; г) меркавання; д) кваліфікацыя; е) зварот; і g) адабрэнне. Гэтыя этапы складаюць агульнае правіла, прадугледжанае законам, і павінны выконвацца дзяржаўным агентам пры падрыхтоўцы сваіх заявак.

Аднак закон вылучае ў п. 1 арт. 17, магчымасць інвертавання фаз, калі фаза кваліфікацыі папярэднічае фазе прадстаўлення прапановы і заяўкі і ацэнкі. Варта адзначыць, што для змены парадку этапаў працэдуры таргоў неабходна, каб дзяржаўны агент прадставіў матывацыю, праўдападобнае абгрунтаванне, якое тлумачыць перавагі, якія вынікаюць з гэтага выбару. Гэта дыскрэцыйнае дзеянне і павінна быць прама прадугледжана ў паведамленні аб таргах.

Пасля таго, як прававыя палажэнні былі згаданы, мы паразважаем над гэтым працэсуальным абрадам і дамо некаторыя меркаванні. Па-першае, уведзенае новым законам агульнае правіла, без сумневу, павялічвае хуткасць працэдуры, бо спачатку аналізуюцца цэнавыя прапановы, а потым толькі кваліфікацыйныя дакументы аўтара лепшай прапановы. Такім чынам пазбягаюць «бязладнасці», якая назіралася ў папярэднім заканадаўстве, ужо адмененым Законам № 8,666/93, у якім неабходна было спачатку ацаніць кваліфікацыю ўсіх ініцыятараў. У кантэксце Закона № 14.133/21 агульнае правіла арт. 17 большага зніжэння бюракратызацыі працэдуры таргоў, што прывядзе да павышэння эфектыўнасці, з аналізам кваліфікацыйнай дакументацыі пасля аналізу цэнавых прапаноў, і толькі тых, хто прапанаваў найлепшую прапанову.

Калі, аднак, дзяржаўны агент разумее, сутыкаючыся з канкрэтным выпадкам, што неабходна будзе выбраць інверсію фаз, ён абавязкова павінен падрыхтаваць добрае абгрунтаванне для працэсу, паколькі стандарт падкрэслівае, што гэта выключная гіпотэза, яна не з'яўляецца агульным правілам для таргоў. Больш за тое, гэтая опцыя павінна быць дакладна прапісана ў запрашэнні да ўдзелу ў тэндэры - неабходна растлумачыць патэнцыйным удзельнікам, як будуць праходзіць таргі, гэта не можа быць элементам нечаканасці.

Гэта аспект, які спачатку здаецца простым, але цалкам актуальным. Правілы працэдуры павінны быць дакладна вызначаны ў Паведамленні, каб патэнцыйныя зацікаўленыя асобы да ўдзелу ў таргах ведалі, як будуць праходзіць этапы конкурсу. Гэта вызначэнне будзе мець уплыў на адпаведную падрыхтоўку дакументаў, падрыхтоўку камерцыйных прапаноў, а таксама на тое, калі кваліфікацыйныя дакументы і прапановы павінны быць накіраваны ў электронным выглядзе або асабіста. Гэтая інфармацыя адносна працэдуры ў паведамленні важная для правядзення конкурсу, а таксама для патэнцыйных зацікаўленых бакоў, як апісана ў іншым месцы.

Варта адзначыць тое, што новы закон аб таргах, у адрозненне ад Закона № 8666/93, які ўжо быў адменены, вызначае, што этап таргоў можа адбывацца ці не - арт. 17 прама кажа - фаза таргоў, «калі гэта дастасавальна». Такім чынам, гэта Спіс нумароў мабільных тэлефонаў азначае, што працэс таргоў можа адбыцца, а можа і не адбыцца - гіпотэза, прадугледжаная ўмовамі Закона № 8666/93, які цяпер адменены, дзе ў нас, напрыклад, была канкурэнцыя з закрытымі канвертамі.

Image

Вызначэнне таго, будзе этап таргоў ці не, павінна адбывацца на падрыхтоўчым этапе ў адпаведнасці з кожнай канкрэтнай рэальнасцю. Звяртаем увагу: патэнцыйныя зацікаўленыя бакі павінны ўсведамляць значэнне, якое будзе нададзена рэгістрацыі іх прапановы, і тое, наколькі яно можа быць зніжана ў выпадку спрэчкі аб заяўцы, вызначаючы бяспечную маржу. Гэта тлумачыцца тым, што калі ўдзельнік таргоў, які не нясе адказнасці, значна зніжае кошт сваёй прапановы, ён можа сутыкнуцца з адміністрацыйнай адказнасцю - калі ён не зможа выканаць кантракт з-за неналежнага ўстанаўлення маржы кошту. - ці нават, як мы заўважылі на практыцы, неўзабаве пасля заключэння дагавора неадэкватны і недарэчны запыт на перагляд скарэкціраваных цэн.

Важна адзначыць, што адміністрацыі патрэбная выгадная прапанова, а не прапанова, якая знаходзіцца па-за рэалістычным рынкавым узроўнем, не невыканальная прапанова і тым больш невыкананне дагавора.

Новы закон прадугледжвае адкрыты і закрыты рэжымы вядзення спрэчак, а таксама магчымасць сумяшчэння адкрытага і закрытага рэжымаў у адпаведнасці з арт. 56. Правіла таксама змяшчае выключэнні, якія павінны выконваць дзяржаўныя прадстаўнікі: а) ізаляванае выкарыстанне рэжыму закрытага спрэчкі будзе забаронена, калі прыняты крытэрыі ацэнкі самай нізкай цаны або самай высокай скідкі, і б) выкарыстанне рэжыму адкрытай спрэчкі будзе быць забароненым, калі прыняты тэхнічныя і цэнавыя крытэрыі ацэнкі. Кожнае паведамленне аб таргах павінна прадугледжваць абраны спосаб спрэчкі, і ўдзельнік таргоў будзе вызначаць сваю камерцыйную стратэгію з улікам меркаванага спосабу спрэчкі.

Варта таксама адзначыць, што новы закон, у той жа арт. 17, які датычыцца працэдурнага абраду таргоў, таксама ўстанаўлівае ў § 2, што таргі будуць праводзіцца пераважна ў электроннай форме, з дазволеным выкарыстаннем асабістай формы, калі гэта матывавана, і публічнае пасяджэнне. павінны быць запісаны за некалькі хвілін і запісаны ў аўдыё і відэа. Акрамя таго, у адпаведнасці з палажэннямі § 4: у працэдурах, якія праводзяцца ў электронным выглядзе, Адміністрацыя можа вызначыць, у якасці ўмовы сапраўднасці і эфектыўнасці, што ўдзельнікі таргоў выконваюць свае дзеянні ў электронным фармаце.

Гэта яшчэ адна актуальная інфармацыя, як для Адміністрацыі, так і для ўдзельнікаў таргоў. Калі таргі электронныя, патэнцыйныя зацікаўленыя бакі павінны навучыць свае каманды, каб яны ведалі, як зарэгістравацца на электроннай пляцоўцы, стварыць лагін і пароль, правільны час для рэгістрацыі прапаноў, адправіць кваліфікацыйныя дакументы, як удзельнічаць у спрэчцы заяўкі. .заяўкі на стаўкі, падаць адміністрацыйныя апеляцыі і, нарэшце, як выканаць шэраг неабходных дзеянняў у конкурсе.

З іншага боку, Адміністрацыя таксама павінна звярнуць увагу на шэраг дэталяў, такіх як, напрыклад, забеспячэнне празрыстага доступу да ўсіх элементаў Паведамлення і праекта дагавора для ўсіх зацікаўленых бакоў, як гэта прадугледжана арт. 54: Публічнасць аб'явы аб таргах будзе ажыццяўляцца шляхам публікацыі і захавання поўнага зместу аб'явы і дадаткаў да яе на Нацыянальным партале дзяржаўных закупак (НПДЗ). А таксама дайце ўдзельнікам таргоў магчымасць выказацца ў заяўках, і кожны раз, калі ёсць адміністрацыйнае рашэнне, дайце магчымасці для супярэчнасці і поўнай абароны.

У дачыненні да вочных таргоў неабходна разумець, што для іх правядзення неабходная матывацыя і запіс публічнага аўдыя- і відэазапісу з запісам у пратакол. Звярніце ўвагу, што ў гэтым аспекце кошт і структура выканання гэтага палажэння для адміністрацыі адрозніваюцца ад электроннага тэндэру. Важны момант: арт. 176, пункт II устанаўлівае, што муніцыпалітэты з колькасцю да 20 000 (дваццаці тысяч) жыхароў будуць мець перыяд у 6 (шэсць) гадоў, лічачы з даты публікацыі гэтага Закона, каб выканаць, сярод іншых аспектаў, абавязак выконваць таргі ў форме электронікі, згаданыя ў § 2 арт. 17 гэтага Закона.

У працэсуальным абрадзе, які ўводзіць новы закон аб таргах, незлічоная колькасць нюансаў. Важна ўзмацніць неабходнасць удасканальваць і вывучаць закон, каб ведаць новыя правілы і эфектыўна ўкараняць іх у сваіх органах, і з іншага боку, улічваючы вялікую гібкасць, якую надае норма, што гэтыя правілы таксама зразумелыя ўдзельнікам таргоў, каб яны маглі бяспечна ўдзельнічаць у таргах.
Post Reply