Legearen arabera lizitazioetan proposamenak aztertzeko gida

AEO Service Forum Drives Future of Data Innovation
Post Reply
mostakimvip04
Posts: 10
Joined: Wed Dec 18, 2024 6:29 am

Legearen arabera lizitazioetan proposamenak aztertzeko gida

Post by mostakimvip04 »

Herri txiki batean, administrazio publikoak tokiko azpiegiturak berritu nahi zituenean, eskola berria egiteko lizitazio iragarkia jarri zen martxan.

Lizitazioa, beste hainbeste bezala, zerbitzu kontratu soil bat baino gehiago izan zen. Herritarren bizitza eraldatzeko aukera izan zen, etorkizuneko belaunaldien hezkuntzarako espazio egokia ziurtatuz.

Baina helburu hori lortzeko, funtsezkoa zen prozesua modu justu eta gardenean egitea ere.

Azken finean, lizitazioaren helburuak kontrataziotik haratago doaz, batez ere, baliabide publikoak ahalik eta ondoen erabiltzen direla bermatu nahi dute, kostuaren, kalitatearen eta eragin sozialaren arteko oreka onena eskaintzen duten proposamenak hautatuz.

Baita Lizitazio Lege berriaren 14.133/21 11. art.

aipatzen du: I - Administrazio Publikoarentzat kontratazio emaitzarik onuragarriena sor dezakeen proposamenaren hautaketa bermatzea, baita objektuaren bizi-zikloari dagokionez ere;

II - lizitatzaileen arteko tratu berdintasuna bermatzea, baita lehia zuzena ere;

III - saihestu gehiegizko prezioak dituzten kontratuak edo argi eta garbi beteezinak diren prezioak eta gehiegizko prezioak kontratuak gauzatzean;

IV - berrikuntza eta garapen nazional iraunkorra bultzatzea.

Ikastetxea eraikitzearen kasuan, lizitazioa ez zen enpresa merkeena aukeratzeaz gain, kalitatezko proiektu bat entregatuko zuen hornitzaile bat aurkitzea, garaiz eta komunitatearen beharrak errespetatuz.

Ondo egiten direnean, lizitazioak garapen sozialerako tresna indartsu bihurtzen dira . Tokiko ekonomia bultzatzen dute, berrikuntza sustatzen dute eta, batez ere, herritarren bizi-kalitatea hobetzen dute.

Hala ere, legez kanpoko praktikak, hala nola faboritismoa eta ustelkeria, eszenan sartzen direnean, potentzial hori guztia arriskuan jartzen da.

Pentsa dezagun eskola eraikitzeko lizitazioa arrakastatsua izan zela. Enpresa irabazleak, bere proposamen bidezko eta gardenagatik aukeratua, proiektu eredugarria ematen du.

Orain eskola berria tokiko hezkuntzan mugarri bilakatzen ez ezik, eraikuntzan lanpostuak sortzen ditu eta, ondoren, komunitate osoan eragin positiboa du.

Hau da kontratazio publikoaren zirkulu bertutetsua. Ondo aplikatutako baliabideak kalitatezko zerbitzu eta obrak lortzen dituzten tokian, eta horrek, aldi berean, tokiko ekonomia suspertzen du, gizarteratzea lantzen Enpresa eta Kontsumitzaileen Posta Elektronikoa Zerrenda du eta biztanleen administrazio publikoan duen konfiantza ere indartzen du.

Image

Konfiantza horrekin, inbertsio-aukera berriak sortzen dira, are aurrerapen gehiago sortuz. Baina zer gertatzen da ziklo hau etengo balitz?

Imajinatu eskaintza legez kanpoko interesen aldeko enpresa batek irabazi zuela. Emaitza kalitate txarreko eraikuntza, atzerapenak eta, azkenean, komunitate zapuztua eta kaltetua izan daitezke.

Kontratazio publikoaren zirkulu bertutetsua hautsi ez dadin, ezinbestekoa da lizitazio proposamenen ebaluazioak zorroztasunez eta gardentasunez egitea. Hona hemen horretarako funtsezko printzipio batzuk: publizitatea, gardentasuna, moraltasuna, berdintasuna eta eraginkortasuna. Portaleko blogean

, lizitazio-proposamenen balorazioa modu bidezko eta gardenean osatuko duten artikuluen aukeraketa dugu. Azken finean, hori legezko betebehar bat baino gehiago da; Herritarren bizi-kalitatearen aldeko apustua da.



Eskaintzen bideragarritasuna eta bideraezintasuna
Eskaintza baten arrakasta ez da proposamen irabazlea aukeratzean bakarrik neurtzen, baizik eta ezarritako helburuak betez, epearen eta aurrekontuaren barruan.

Horretarako, Lizitazio Lege berriak, bere 59. artikuluan , proposamenen bideragarritasunari eta ez-bideragarritasunari buruzko oinarrizko jarraibideak ematen ditu, proposamen bideragarriak soilik (eraginkortasunez eta kalitatez ongi gauzatuak) aintzat hartuko direla bermatuz.

Horrek esan nahi du proposamen irabazleak baldintza tekniko eta ekonomikoak betetzeaz gain, gauzatzeko beharrezkoak diren denbora eta baliabideen aldetik ere bideragarria izan behar duela.

Bestalde, bideraezinak diren proposamenak –zerbitzua edo obra behar bezala burutzea ahalbidetzen ez duen prezioa hain baxua eskaintzen dutenak, adibidez– deskalifikatu egin behar dira.

Proposamen hauek, askotan tentagarriak diren kostu murritzagatik, geldialdiak, atzerapenak eta, azken batean, galerak izateko arriskua ekartzen dute administrazio publikoarentzat.

Baina badakizu: lizitazio bidezko eta garden baterako bidea iragarkia argitaratu baino askoz lehenago hasten da. Azken finean, plangintza da prozesu osoaren oinarria, eta funtsezko urrats batzuk nabarmentzen dira:

Prezioen ikerketa: Ikerketa honek prezio integralak eta zehatzak kontuan hartu behar ditu, balioak merkatuaren adierazgarriak direla ziurtatuz.

ETP prestatzea: ondo diseinatutako ETP bat ezinbestekoa da lizitazio-prozesurako, administrazio publikoaren benetako beharrei erantzuteko.

Iragarkia iragartzea: publizitateak lehiakortasuna areagotzeaz gain, prozesuaren gardentasuna indartzen du.

Lizitazio prozesuan, teknologia digitalak erabiltzea eta modalitate egokiak aukeratzea ezinbestekoak dira prozesua eraginkortasunez eta zuzentasunez egiten dela ziurtatzeko. Plataforma digitalek, Portal

bezalakoek , gardentasuna areagotzen dute eta iruzurra egiteko aukera murrizten dute. Hemen denbora errealeko monitorizazioa ahalbidetzen dugu eta transakzioen segurtasuna eta trazabilitatea eskaintzen dugu. Lizitazio prozesua ez da proposamen irabazlea hautatzean amaitzen. Kontratua gauzatzea eta lotutako arriskuen kudeaketa funtsezko urratsak dira kontratatutako objektua aurreikusitako moduan entregatzen dela ziurtatzeko. Hori lortzeko, ezinbestekoa da arriskuak kudeatzeko eta kontratuen jarraipeneko praktikak behar bezala egitea, horien exekuzio osoan arriskuak identifikatu eta arintzeko. Emandako zerbitzuen edo produktuen kalitatea egiaztatzea eta epeak betetzea barne. Batez ere, lizitazio-prozesu osoa bere horretan mantendu dadin, ezinbestekoa da administrazio publikoak betetze-jardunbideak hartzea, ustelkeria-ekintzak saihesteko, prozesuko fase guztietan legezko betetzea bermatuz.


Era berean, gobernantzaren etengabeko praktika, politika argiak eta kontrol-mekanismo eraginkorrak ezartzeaz gain, ezinbestekoa da lizitazio prozesuan gardentasuna eta erantzukizuna lortzeko.

Lizitazioaren osotasuna sustatzea 14.133/21 Legearekin

Ikusi dugunez, eskaintza-proposamenen ebaluazio bidezko eta gardena prozesu egituratu eta ongi burutu baten mende dago hasieratik amaierara.

Herri txikian, eskola berria ez da eraikin bat bakarrik, eskaintzak zintzotasunez egiten direnean lor daitekeenaren sinboloa baizik.

Eta, beraz, posible da garapen-zikloak jarraitzea, etorkizuneko belaunaldiei aurrerapena eta itxaropena ekarriz.

Lizitazio Lege berrian ezarritako jarraibide eta arauei jarraituz, publizitate, gardentasun, moraltasun, berdintasun eta eraginkortasun printzipioak aplikatuz eta betetze- eta gobernantza-jardunbideak hartuz, baliabide publikoak eraginkortasunez eta gizartearen mesedetan aplikatzen direla bermatuko dugu.

Azken batean, lizitazio-prozesuaren fase guztietan osotasuna lege-betebeharra ez ezik, herritarren garapenerako eta bizi-kalitaterako konpromiso etikoa da.

Eta Atariak gai honetan eta beste batzuetan laguntzen dizu modu erraz eta eraldatzaile batean. Sartu gure YouTube kanalean

oraintxe bertan eta ezagutu gure kontratazio publikoaren munduari buruzko eduki eguneratua. Zerbait sinplea egiteak eraldatzen du! Elkarrekin joango al gara? Egon zaitez Atariaren berri guztien berri gure sare sozialetan sartuz . Hurrengora arte!
Post Reply